Sju!

Nu är det bara sju arbetsdagar kvar! Längtar riktigt mycket nu!!

Min förkylning är fortfarande kvar, den vägrar försvinna. Jag ska iaf testa att träna idag, får se hur det går. Ibland brukar jag faktiskt bli frisk av det!
Innan Lindas aerobics ska jag träffa Emelie på stan! Hon har ju semester så vi ses ju inte jobbet så vi har en del att ta igen, hehe!!

Midsommar!

Jag var i Värmland och firade midsommar! Den här gången hade jag lite mer flyt med tågen. Var endast en timme försenat på väg till Karlstad.

Midsommar blev iaf lyckat! Firade hemma hos Daniel och Carro! Nästan bara nytt folk för mig men de var trevliga hela högen :)

Blev även en liten snabbvisit på Bomstad. Kan inte låta bli och fnissa lite åt gamla minnen därifrån. Resten av helgen var lugn. Slappande i soffan, grillning på bomstad, lunch på stan med Karin!

Kubb!
Tjejerna vann en gång....och inte helt otippat var killarna rätt dåliga förlorare!

Ett plötsligt var vi igång med att bygga en midsommarstång på kvällen!

Rätt så fin faktiskt!

Åtta

Nu har jag bara åtta arbetsdagar kvar, sen har jag semester! Ska bli riktigt skönt! Börjar med att åka till Kroatien! Har aldrig varit där men jag har bara hört gott! Kanske man kan få lite färg på sig, just nu är jag ungefär lika blek som ett lik.

Jag har fått nåt knas i kroppen. Har varit snorig och tät i tre veckor nu. Ända sedan jag kom hem från New York. Känner mig inte direkt sjuk men det börjar bli lite tröttsamt att inte kunna andas ordentligt.

Hittade några bilder från after worken för ett tag sedan!

God Mangodrink!

Kollegor!!

110610

Äntligen fredag, som jag har längtat! Åker till Karlstad direkt efter jobbet idag! Tycker tiden har gått väldigt långsamt de senaste dagarna....så tråkigt.

Känner ni igen? Är med i väldigt många filmer!

Vi träffade ju Malin och Per några gånger i New York! Väldigt trevligt!!

En kväll orkade jag och Sarah gå ut. Vi var väl egentligen ganska otaggade för vi var så trötta med ömma fötter. Men ut gick vi! Blev riktigt kul tillslut! Dansade i ett par timmar innan vi tog taxin hem!

Central Park besökte vi en dag! Verkligen en stor park! Vi hyrde cykel i en timme och cyklade/gick runt lite. Men vi kom inte speciellt långt, en tredjedel kanske?

Hittade ett matställe med riktigt goda sallader, sjukt goda faktiskt. Fresh & Go kanske det hette?

En dag åkte vi utanför manhattan till en outlet, Woodbury outlet! Bra shopping, även om Sarah hittade en massa mer än mig!

Little Italy och Chinatown åkte vi till lite snabbt. Men vi fick iaf se lite av det :)

Sista kvällen i New York var vi på Comedy club och det var riktigt roligt! Vi skrattade så vi grät. Kanske hittar nåt roligt klipp som jag kan lägga upp här!

Vi hittade även till en mycket trevlig affär....:)  I dörren möttes vi av detta!!

Kändes ganska konstigt å ta kort med honom. Främmande naken man....kände mig ganska blekfet brevid honom. haha! Affären hade dessutom fina kläder och luktade väldigt mycket parfym. Tror att kjolen som jag köpte fortfarande luktar!

Turister!

Torsdag idag och snart helg! Skönt, kan nog behöva sova lite! Vaknade med huvudvärk idag....inte bra, har ofta ont i huvudet nu för tiden :(
Igår var jag och tränade, aerobics med Linda. Det var kul, ett helt nytt pass!! Ikväll ska jag packa iordning lite till imorn för då åker jag till Karlstad!

Har en massa turistbilder från NY. Vi hade köpt ett New York-pass där det ingick inträde på en massa ställen, samt lite rabatt i affärer osv. Var ett bra köp för oss, vi sparade några slantar på det! Vi hade tre dagar på oss att hinna med allt. Det blev tre väldigt intensiva dagar. Shit vad trött jag var och väldigt ont i fötterna, men det var det värt!!
Vi var på NBC, fick tyvärr inte ta några bilder där inne. Det var iaf riktigt duktiga guider som gjorde det hela riktigt kul!

Vi var och kollade utsikten i Top Of The Rock!

Empire!

Var alltså uppe i den här byggnaden!

Blandat med allt turistande försökte vi shoppa en del och åka till lite olika stadsdelar. Bland annat var vi på wall street!

Vi var vid ground zero, det var kanske inte så mycket att se. Är en enda stor arbetsplats just nu när de håller på och bygger nya hus.

Vi var på ett Harry Potter museum, allt från filmerna fanns där. Hann även med American museum of natural history. Väldigt stort museum som man skulle behöva flera dagar att gå igenom ordentligt!

Självklart åkte vi till frihetsgudinnan!

Snyggaste bilden :)

Var en kanonvarm dag vi var där. Vi fick en varsin snygg solbränna....speciellt Sarah, haha!

Tog en promenad på Brooklyn Bridge, trodde verkligen mina fötter skulle dö då. Jag fick värmeutslag på fötterna, i sandalerna, där remmen satt. Så varmt var det!

Fina hoppbilder med Manhattan i bakgrunden!

NY

Igår kom vi hem från NY, väldigt trötta. Kände mig helknäpp faktiskt, men efter en natts sömn kändes det bättre. Har ju jobbat idag, det gick även om jag var rätt trött!
Håller på och packar upp nu! Kul å kolla på allt, tycker ändå inte jag handlade så mycket. Trodde det skulle bli mer, men det är bra då har jag pengar kvar. Är ju trots allt semester snart och det brukar ju gå en del pengar då!

Lite bilder från första och andra dagen!!

Äntligen framme!! Var lång kö till passkontrollen och fingeravtrycksgrejen. Tyvärr var ju inte min väska med till NY, den låg kvar i London alldeles själv :(

Hotellet!
Våning 28 bodde vi på! Måste säga att hotellet var toppen! Super! Kan verkligen rekomendera det! Vi har dessutom 10% på det nu :)

Trött men glad att äntligen vara framme!!

Utsikten från hotellfönstret! Fint med empire som lyses upp i nån färg på kvällarna!

Fina parkeringsplatser!

På lördagen när vi kom fram orkade vi inte med så mycket. Tror vi bara var ut och åt och sen sov! Lite jetlag hade vi så de första dagarna vaknade vi väldigt tidigt.

På söndagen var vi runt i området runt times square! Jag kände mig inte särskilt snygg i mina mysreskläder och mina akutinköpta trosor. Hett var det också, var runt 30 grader skulle jag tro. Tropisk hetta, skönt men väldigt svettigt blev det!

Times square

Poliser fanns det gott om, typ en i varje gatuhörn!

Taxi fanns det också gott om men vi höll oss mest till tunnelbanan!

De höll på att bygga ett sandslott på times square. Var ju memorial day den helgen, vet inte riktigt vad det innebär men så var det :)

Broadway!!! Vi hade tänkt att gå på en broadwayshow men det hanns inte med. Vi hann aldrig med att stå och köa för biljetter. Det får bli en annan gång helt enkelt!

Tiden gar fort....

Har gar tiden verkligen superfort, vi har hunnit med en massa men har anda grejer kvar att gora. Idag ar vi lite bakis och har bara sovit fyra timmar! Ska kaka frukost nu och sen dra ut pa stan, vi har nagra affarer kvar!

Ikvall ska vi pa Comedy Club!