Malmö

Vad har hänt senaste veckan då? Tydligen så mycket så jag inte orkat skriva. Var ju i Malmö för första gången i mitt liv förra torsdagen och fredagen. Var ju ett nätverksmöte, låter kanske inte jättekul men det var helt ok. Föreläsningarna var bra, dom var duktiga på att prata så jag lyckades hålla mig vaken för en gångs skull!
Vi bodde på ett slott, Örjenäs slott kan det ha hetat?? Nåja, det var fint iaf, låg vid havet! Dessvärre fick min mobil fnatt där, eller ja nätet. Den trodde nämligen att jag var i Danmark, så jag fick trevliga mess som välkomnade mig till Danmark....
Förutom föreläsningarna var det utställning av företagen som var där. Blev ett antal pennor, godis å sånt. Till och med en kondom.....kan ju va bra å ha.
Middagen på kvällen var en riktig skånsk grej. Bordsplacering hade vi.....tycker det är kul om man hamnar vid nån rolig, men det kan bli väldigt fel oxå. Jag hamnade vid okej personer, var ganska många yngre på mötet.....men dom hamnade jag såklart inte vid....
Åter till middagen då, vi fick en riktig Gåsmiddag! Har aldrig ätit det förut så det var kul! Till förrätt var det svartsoppa som ska vara blod från gåsen. Det var inte riktigt min grej. Smakade typ som mosad blodpudding, riktigt äckligt alltså. Men jag smakade iaf och det var säkert bra för mitt järnvärde.
Sen var det dags för gåsen. Den var god, liknade kyckling fast lite lösare och trådigare kött. Efterrätten var väl godast som vanligt. Äppelkaka som smakade riktigt bra.

Under middagen hade de även ordnat tävlingar, dels lite skånska ord man skulle översätta. Jag kunde inte ett enda. Men min favorittävling var ändå introtävlingen!!! Kunde ganska många men det var några äldre låtar som var poppis innan jag fanns. Efter middagen var det typ bar och så.....jag och stina var så trötta och vi skulle ju upp nästa dag så vi gick och la oss ganska tidigt.

Glömde säga att vi såg på teater innan middagen. Vi blev lite överraskade, det enda vi visst var att det skulle bli teater men inte vad. Det visade sig att vi skulle se en barnteater. Men den var rolig! handlade om en mullvad som en dag fick en bajs på huvudet. Han ville ge igen men visste inte vem som bajsat på honom så han gav sig ut för att leta efter den skyldiga. Varje djur han träffade fick då bajsa så att dom kunde jämföra med det han hade på huvudet.....haha! Riktig kiss och bajs humor, men det funkar även på vuxna!

Innan vi åkte hem på fredagen hade vi några timmar på stan så jag å stina sprang runt. Tycker det var mysigt i Malmö faktiskt. Jag lyckades ta tre kort, alla på turning Torso....men det får räcka som bildbevis att jag vart i Malmö.

torso

torso igen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0