Slappa, gu va gött!

Ja då har man varit på Åland en snabbis då! Åkte iväg klockan sju igår morse, vilket var onödigt tidigt. Båten gick klockan tio, klockan nio skulle man va där å hämta biljett men vi var där redan klockan åtta. Så vi fick sitta där och vänta i en timme....kunde har sovit längre juh. Och inte var vi speciellt många spelare heller. Bara jag å 4 till från damlaget resten var a-flick. Totalt åtta pers, en avbytare alltså. Och typ bara jag på nio....kände då att hur i helvete ska det här gå....

På båten handlade jag lite sprit å godis på vägen dit...eller ja ganska mycket handlade jag! Mådde lite illa när det guppade, speciellt i tax-freen där det inte finns några fönster. Men jag spydde inte som tur var!

Vad kan man säga om matchen? Alla kämpade och ingen gav upp!!! A-flick gjorde sitt bästa, kan inte begära mer av dem! Jossan i mål tog mycket dessvärre slank många kantskott förbi, men det gick bättre i andra! Tror vi förlorade med tio bollar tillslut. För mig gick det väl bra, fem mål i första. I den andra var det skittråkigt, jag blev punktad och fick knappt bollen. Var ändå kul å spela men blir grinig när jag tänker på allt omkring....nog pratat om det.
Måste säga en mening om ålänningarna. Dom var allt griniga, tålde inte att man tog i dem...hahah det gör det hela ännu roligare. En ålänning sköt mig i huvudet och i magen, fatta inte hur hon kunde va så dålig på att träffa mål. Hon kanske trodde jag skulle vika ner mig, men icke sa nicke. Blev ännu tuffare tag mot henne...hahahah!!! Och inte vet jag men jag antar att ålands båda tidningarna var där och tog kort....har dom inget vettigare att skriva om? Skulle iaf vilja se bilderna! Måste kolla med polarna på Åland!

Som sagt, blev en del shoppande på båten. Vin, minttu, bacardi razz, dooleys, kahlua, bols blue, salmiakki....+ godis, snart spyr jag godis.

Missade tyvärr större delen av melodifestivalen igår. Reprisen går på tv nu! Men jag såg vilka som gick vidare och tycker det var rätt. Iaf sebastian. tycker hans låt är den klart bästa av alla. Så än så länge hejar jag på han som vinnare av allt! Men det är ju en tävling kvar så vi får se.

Inget festade för mig den här helgen....ovanligt men väldigt skönt. Få nog göra om det lite då och då. Men på fredag blir det nog fest igen!

Idag ska jag försöka göra matlådor, får se hur det går. Matlagning är inte min grej.

Dax å ta tag i sig själv nu!


Kommentarer
Heléne

Lycka till o ta tag i dej själv HAHA ;)
NärÅ!
Min rodnad e fortfarande kvar fast mindre.. hmm.. skippar handbollen, har inte tagit ngn värktablett ifall det är dem som biverkar sig..
vi får se.. men ja kan ju inte gå ngt nu =) o bilen så kort bit, Näe, o e inte så taggad idag som igår.. Får plugga istället!
Puss o gos =) höhö

2007-02-18 @ 14:31:04
URL: http://wonderland.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0