En liten tripp till Åland!

Hallå! Helgen var mycket bra, trist bara att den tog slut så fort. Grillade hos mig i lördags, mycket gott! Nu blir det grillning hela sommaren, finns ju inget godare!

Igår var det dags att åka till Åland. Jag, Tilde och Karin skulle mötas på torget halv åtta......jag var som vanligt fem minuter sen. Sarah mötte hos direkt vid bussen!  Bussen mot Grisslehamn gick klockan åtta. Lite jobbigt att jag inte fick nån sovmorgon, men men. Sov ju som ett litet barn på bussen.

När vi äntligen kom på båten var vi så hungriga och riktigt sugna på en räkmacka. Riktigt dyr är den oxå.... Den var ju god till en början, sen blev dte för mycket så vi blev lite illamående allihopa

Här är min halvätna räkmacka....
räkmacka

Men för att få bort illamåendet åt vi en glass....inte vet jag om jag var mindre illamående efter det....

Sen vart det shopping, var ju tvugna att handla upp spritransonen!
Som tur är hade sarah med sig en liten vagn som vi la allt i....den var ju bra men väldigt jobbig att släpa på.
När vi kom fram till Eckerö tog vi bussen in till Mariehamn! I mariehamn mötte Malin upp oss! var ett tag sen jag såg henne.....var väl innan jul tror jag. Hann inte träffa henne så länge för hon skulle iväg å jobba.

Karin och Malin. Cool frilla hade malin iaf!
karin och malin

När Malin dragit var det dax för mat igen. Vet inte om nån av oss var så speciellt hungriga men vi hade ju ionget bättre för oss. Så släpandes på den lilla vagnen sprang vi fram och tillbaks genom stan. Satan va svårt det skulle va å hitta nånstans å äta. Så det blev en sunkig pizzeria....som dom såklart inte tog kort i. Så du fick vi springa iväg och hitta en bankomat, alltså ännu mer fram och tillbaks i värmen.  Och bankomaten....eller Otto som den heter var knasig. Varför ska dom göra den så svår....haha. Eller det var kanske bara vi som var lite sega?

Sen vart det iaf tillbaks till pizzerian, betala och hämta maten. Sen skulle vi hitta nånstans att sitta....ännu mera spring med väskan. Vi hittade iaf en liten gräsplätt tillslut!

Sarah var lite trött....hade väl inte vart så mycket sömn för henne...
karin, sarah, tilde

brudarna på åland

Vad ska man säga om pizzan? Hmmm, dyr kanske...nästan 100 spänn. och den var inte ens speciellt god. Eller enligt mi var den kanske inte äcklig.......det var bara det att den smaka inte så mycket....
Här är resterna
äcklig pizza

vi på åland

sen var det dags att gå till bussen som skulle ta oss tillbaks till båten. Vi var väldigt trötta å slitna så vi vill helst bara åka hem. Såhär glada var Tilde och jag för att vi snart skulle åka!
tilde å jag är glada

På båten var det shopping som gällde! Vill inte ens veta hur mycket pengar jag gjorde av med...usch....

en parfym köpte jag, kostade typ 500. Lancome, miracle forever....men lukta gott gjorde den!!! Karin köpte en CK, och en mascara som oxå är med på bilden!
parfym

Blev en hel del sprit när vi la ihop allt...så vi var ju tvugna att ta kort på det.

Det blev för oss fyra:
3 6-pack smirnoff ice, 2 malibu, 1 tequila, 3 dooleys, 2 tranbärslikörer, 1 bacardi razz, 2 hasselnötslikörer, 1 blåbärslikör, 2 minttu, 2 halvliter sprit, ´2 kahlua, 2 likör 43, 1 salmiakki, 1 sambucca, 2 shootar, 3 konstiga tuber med sprit i.......hmmm har jag glömt nåt?
spriten

är riktigt nyfiken att smaka på allt jag köpte. Får bli på lördag! Då blir det party!

God Natt!


Kommentarer
emmlan

ja hur kan det inte bli party med allt det där lixom ;-)

2007-06-12 @ 12:57:25
Hellen

just va ja tänkte..
de i tub va ju rätt spännande...

2007-06-13 @ 17:37:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0