Midsommarhelgen!

Ja då var midsommar över då! I år var jag hos Tilde i dalarna å firade! I torsdags hade jag ledigt från jobbet så jag å sarah åkte mot dalarna på eftermiddagen. Helt fullt var det på tåget så vi fick sitta på golvet, i en garderob....blev lite hårt men det gick bra det med! Tilde och Anders mötte oss när vi kom fram till Djurås. Det tog ett tag innan jag fattade hur alla små byar satt ihop. Men jag tror jag har fattat rätt nu.
Sarah hade en väldigt bra beskrivning på hur det såg ut. Som en enda jättestor hembygdsgård!!! Var väldigt mysigt!
Vi åkte igenom Djurmo så då var jag tvungen å ringa till David...han är ju därifrån!

I torsdags började våran kubbturnering, måste säga att jag å sarah var bäst. Vi blev obesegrade!!!

På midsommarafton var planerna att festa lite men ända lite lugnt. Och vi gjorde så god mat! Grillspett med en massa tillbehör. Sjukt gott var det! Åt så jag dog!

Kubbspelande....en omgång körde vi killarna mot tjejerna. Behöver jag säga vilka som vann??
Anders och olov

På eftermiddagen åkte vi mot Leksand, till gropen! Tildes snälla bror ställde upp på att köra runt oss!
Tydligen så har jag varit i leksand förut, men jag var nog bara två år då så jag minns inte speciellt mycket. Det var mycket folk i gropen. Var en massa fiolspelande. Har ju själv spelat en gång i tiden....men det gick ju inte så bra. Fick höra gånglåt från Äppelbo, hehe då var jag nöjd. Kunde ju faktiskt spela den själv riktigt bra ett tag men nu har jag glömt allt. Det var riktigt mysigt tycker jag iaf, påminde mig om när jag var liten, då var jag på sånt här....kanske inte just i gropen men på andra ställen. Har väl firat i dalarna ett antal gånger, är ju trots allt halv dalkulla.

Gropen! Tog två timmar för dem att få upp den....
stången

Roligast i gropen var nog ändå att dansa runt stången...haha, små grodorna är nog favoriten. Helt kaos var det runt stången när alla skulle dansa....många ringar blev det, konstiga ringar. Som någon sa på äkta dalmål " Det är ju värre än tunnelbanan". 

Sen åkte vi tillbaks hem till Tilde....tittade lite på hennes läsk.....hehe. Sen åkte vi till en fest. Vi var inte där så länge utan vi åkte hem och åt upp alla resterna!

Jag och Sarah 

På midommardagen åkte vi en tur till Tildes pappa! Då fick jag äntligen gosa med katterna....tre stycken. Förstå vilken lycka...hehe! Sen vart det tillbaks djurås. Äta lite igen, sen var det dax att ladda för fest!
Så först var i på förfest ute i skogen. Till min stora lycka hade dom jordnötsringar....mumma! Sen fick vi skjuts in till ica.....där vi skulle gå på bussen mot lindesnäs. En partybuss kan man säga! Med kisspaus och allt! Perfa! Sen var vi framme vid Lindesnäs, som var en herrgård, en loge....ja typ. Så det var både styrdans å disco och ett öltält med band i! riktigt mysigt. Synd bara att det regnade men det gick bra ändå!!

Är riktigt nöjd med helgen, Tack Tilde för att vi fick komma!!!!

sarah

Anders

Tilde

sarah igen


Kommentarer
Tildus sittus på sjukhus

Fan att ni inte fick hångla.. känns som det är mitt fel ;) Fast vi kom ju fram till en massa knep som skulle leda till hångel. Saker som: Rock som tillhör Leksandsdräkten, Östgötska, sen vare nå mer.. hade ni bara lyssnat.. hade ni fått hångla ;-)

2007-06-27 @ 10:32:13
URL: http://tildenises.blogg.se
Y

Hehe, ja vi glömde bort dom där reglerna....hmmmm, får ta det i helgen istället!

2007-06-27 @ 13:12:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0