Tillbaks från Tallin!

Nu är jag hemma igen efter en snabbis till Tallin! Det var trevligt faktiskt!

Fick gå upp hemskt tidigt i torsdags, strax efter fem! Flygresan dit gick fint! Tycker det är kul å flyga....coolt att det ens funkar. Väl på flygplatsen i Tallin som för övrigt inte är stor kom dom och mötte oss! Folk från företaget alltså! Visade att det var två svenskar till på planet som oxå skulle på konferansen. Sen blev det taxitur till hotellet som låg väldigt nära havet och kryssningsbåtarna! Tror hotellet var 4-stjärnigt!

Vi började hela konferansen med lunch! Den var god faktiskt....var nog det bästa vi fick. Resten var väl sådär. men mer om det sen.
Sen vart det föreläsningar i typ 2 timmar. Lyckades hålla mig vaken då faktiskt! sen var vi lediga från fyra till åtta. Kamrun hade bokat in en klipptid. Dom var inte så duktiga på engelska så hon hade lite svårt  att förklara hur hon ville ha håret.
liten bild på hotellrummet!


Medan Kamrun var och klippte sig hängde jag på dom andra till poolen! Företaget betalde såklart poolbesöket och drinkarna!

Såhär såg poolen ut från mitt rum! Baren låg typ i poolen kan man säga. Poolen var lite större än vad som syns på bilden...sen fortsatte den utomhus oxå. Bastu fanns det oxå....flera olika. Kan säga att klor är inte bra för mitt hår, färgen började rinna. Det är ju en toning men ändå. det var riktigt mycket. hela handduken blev röd....hmmm



Jag plaskade inte så länge för jag och kamrun hade ju bokat in massage! En timme kostade 29 euro....inte så mycket med andra ord. Riktigt skönt var det. Hon tog hela kroppen förutom ansikte och fötter. Hade vi vart där en längre tid hade jag tagit många fler behandlingar!

Klockan åtta skulle alla traska iväg till gamla stan för gemensam middag. Kamrun och jag fick hitta dit själva iom att vi blev lite sena pga massagen.

På olde hansa käkade vi! Gamla stan var mysig men det var ganska dött. Vart är utelivet undrade jag??


Restaurangen var väldigt mysig. Tända stearinljus överallt, det var typ nån medeltidstema eller nåt sånt. Så personalen hade sånna kläder, det var träbord, trästolar.....ja det såg ut som på medeltiden helt enkelt. Dom tvättade händerna på oss när vi gick in.

Var bara tvungen att ta kort på toan. Den var så söt.
 Den här skylten satt på dörren. Vet inte om toa heter dansker på estländska???

 Som ett jättefint dass såg det ut!

Det var helt klart mysigt och väldigt kul att pröva på ett sånt ställe men maten var väl sådär.

 Kamrun och jag!

 Här är vårat långbord, tror vi var typ 50 pers.

 Såhär serverades maten, så man fick plockalite som man ville. Har ingen aning om vad allt var. Hörde inte vad dom sa....var så mycket ljud där inne. Men det var linser, bönor, bröd, lax, korv, och en massa olika kött, Korven tror jag var vildsvinskorv....men den var riktigt god tycker jag. Sen åt vi kanin. Det har jag aldrig gjort förut. Tyckte inte dte var speciellt gott. Såg ut som nån färsröra.....smakde egentligen inte så mycket. Efterrätten var rospudding. Det smakde ungefär som torkade blommor som man annars brukar ha för att det ska lukta gott. Tyckte dte var rätt äckligt faktiskt. Men vinet var gott iaf. Snaps fick vi oxå, en pepparsnaps. Det var väl sprit som dom hällt ett helt pepparkar i.....hmmm.



Efter en sån lång dag ville jag bara hem och sova.
Fredagen började med hotellfrukost som jag hade sett fram emot men den var inte alls god.....jättetråkigt.

Sen var det en massa föreläsningar, Ska inte tråka ut er med att berätta vad det handlade om. En del var väl bra annat mindre bra. Jag lyckades inte hålla ögonen öppna.... Sen var dagen äntligen slut! Vi fick en liten present ett reflexband och ett minne till datorn 1gb.....snällt va!
Jag och kamrun hade tänkt gå på stan men det ösregnade och var svinkallt så vi sket i det. åkte till flygplasten istället. men dte var rätt trist där, så litet. Men jag köpte lite sprit, cigg till bengan och en parfym till mig!! Flyget var lite försenat oxå.
Det var i stort sett allt! Tycker det var riktigt trevligt faktiskt!! Åker gärna igen!!!


Kommentarer
Heléne

Låter iaf som du haft de bra!

Som vanligt så sprack min vara ute i god tid plan haha ;)

nu e de snart lägg dags, softa i soffan med film först :D

puss o kram, ses snart!!

2007-10-13 @ 21:25:33
URL: http://www.wonderland.blogg.se
Y

Jajemän! Vet du vad....om en vecka sitter vi å dricker en massa gott! Laddar för månen!!!!!

2007-10-13 @ 22:35:59
Heléne

Det ska bli riktigt riktigt trevligt! !

2007-10-13 @ 22:45:36
URL: http://www.wonderland.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0