Ayia Napa 2007!!!

vet inte riktigt vad jag ska börja skriva om......svårt att förklara om man inte va med. Tilde och jag har döpt om oss kanske jag ska säga, till Kickan och Maggan. Jag är Kickan efter mitt tredjenamn Kristina. Tilde är maggan efter sitt andranamn Magdalena.

Förra onsdagen (22 aug) åkte vi iväg. Tilde som är lite flygrädd kramade min arm hårt vid start och landning. På Cypern var det ungefär 30 grader när vi landade, kvavt......inte vad man är van vid men det var skönt!

Redan på Arlanda såg vi den omtalde Ros-marie.....haha....vi tjatade om henne i en hel vecka. Hon såg inte klok ut......Sen visade det sig att hon oxå skulle till Ayia Napa och vi hade turen att stöta på henne ute en kväll. Bilder kommer sen så kanske ni förstår varför vi pratade om henne....

Flygvärdinnan å flygvärden (heter det så om det är en man??) på vägen dit var riktigt störande, otrevliga vad dom. Zacke hette han.....men för å förstå måste man höra hennes röst säga det....nåja.

Vad har vi gjort i en vecka egentligen.....mest solat och badat vid poolen. Flytit runt på madresserna sovandes! Tyvärr blir jag inte brun. det är nog helt omöjligt. Utslag fick jag oxå....bajs och blä vad trist det är. Varför är min hud gjort för att va i kyla? jag hatar att frysa det är det värsta jag vet. Jag svettas mycket hellre och jag gillar att sola.... en annan sak jag tycker är konstigt är att jag blir brunare av att sola solarie än att sola ute. Varför är det så? Nån som vet?

Ätit har vi gjort en massa oxå.....lite för mycket kanske. Vi var ju bara tvugna att tugga på nå samtidigt som vi drack vin varje kväll. Så det blev en hel del chips. Vi lagade faktiskt mat själva typ en gång om dagen....det var ju duktigt! Annars var vi ute och åt. Det bästa vi åt var väl på en grekrestaurang. Där det jobbade en Svensk.....Nicke hette han. Söt grabb! Hur som helst så fick vi så himla mycket mat så jag trodde jag skulle dö.... I slutet kunde vi bara ta en tugga av varje köttbit så att vi iaf hade smakat på den.
Vi, framför allt jag har ätit ett antal Garlicbread with cheeese.

maggan är inte så förtjust i stranden. Hon tycker inte om sanden och tycker det luktar äckligt...... hur kan man tycka det luktar äckligt vid havet? Det luktar ju gott! Jag fick iaf tjata på henne ett tag för att vi skulle ta oss till havet så jag fick bada. man kan inte va på en ö med havet runt om utan att bada i det.
En båttur hann vi med oxå. det var skoj. Fast den gungade hemskt mycket, kändes verkligen som om den skulle välta ibland. På vägen ut så mådde jag lite dåligt, blev nog lite bakis samtidigt som det guppade. På vägen tillbaks tyckte jag guppandet var roligt....nästan som en karusell!
Båten stannade två gånger så att man kunde hoppa i och bada! vi åkte förbi Farmagusta, eller ja vi var ganska långt därifrån men man kunde iaf se några hus. Farmagusta är den såkallade spökstaden! En stad som står helt tom, efter en massa bråk om vem som äger det. Och nu vaktas den av militären!

Självklart så har vi festat en del oxå. Vi var äl ute i stort sett alla dagar, även om vi inte var aspackade varje dag. Fanns många roliga ställen å gå till! Och vi har förmodligen druckit en hel del saft. Men ja det kan ju oxå va gott ibland....haha
Roligt folk träffade vi oxå! Det var mycket britter där....dom var överallt. Säkert är många trevliga men många är så stökiga, fulla och högljudda. dom höll oss vakna på nätterna. Vet inte riktigt vad dom höll på med en natt. Skrek hela tiden, krossade en massa glas vid poolen. Svenskar träffade vi inte påså många faktiskt.

Vad mer kan jag berätta? Hmmmm, finns säkert en massa. Det får bli lite bilder istället!!

jag åt rätt håll

första kvällen ute

En grej som var väldigt frustrerande var när vi inte fick upp dippen.....vi hade längtat hela dagen efter dipp och så får vi inte upp locket. eller vi lyckades tillslut men det tog ett tag
jag få inte upp dippen

Den var inte så god....tycker inte om sånt geleslem.....
       

jag i poolen

tilde i poolen

Här är några bilder på Ros-marie....snygg stil va?
        
Det är nog bara saft i den drinken....
tilde med drink

Vi var på puben Bulldog och såklrt hade dom en liten bulldog som sprang omkring. Det tog ett tag inann vi fattade varför dom hade en hund där. Den var riktigt söt iaf!
bulldog

Bilder från båten!
    

Partybrudarna!
partybrudar

Mmmm vad gott det är med en drink!
jag dricker drink

Såhär så vi ut en morgon när vi var bakis...
bakis

The beach!
stranden

Om nån undrar hur jag ser ut i blont hår så ser jag ut såhär
jag är blond

På nattklubben carwash
  


Kommentarer
Sara

Ni måste ha hängt på fel ställen var där under samma period som er och träffade SJUKT många svenskar.. Var ni på Grabbarna Grus och dom ställena? :P

2008-02-10 @ 13:37:57
URL: http://saraaaan.blogg.se
Y

Jo det var säkert en massa svenskar där....men det kändes som det var hemskt många britter. Var ju så många på vårat hotell och dom var så störande. Tror inte vi var på grabbarna grus nån dag....

2008-02-10 @ 21:48:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0