Rambo!

Dagen började sådär. Dels blev jag sen till jobbet, vet inte vad jag sysslar med på morgonen. Blev tvungen att cykla och självklart regnade det. jättekul att få allt i ansiktet.....dessutom var jag alldeles svettig och äcklig när jag kom fram. Känner mig dessutom som en uppblåst sumobrottare, hatar verkligen mensvärk. Det förstör hela dagen.

Läste VF (Värmlands folkblad) på nätet i morse. Såg en hemsk artikel om en katt. Katten Rambo har nämligen blivit skjuten. Husse och matte hade släppt ut katten som var borta 5-10 minuter. Sedan kom katten tillbaks alldeles blodig, med ett öga söndertrasat. Dom åkte iväg till veterinären som bestämde sig för att operera. Under operationen föll en luftgevärskula ut från såret.....
Vem fan är så jävla grym och störd i huvudet??? Hur kan man skjuta en oskyldig liten katt??? Blir så upprörd och ledsen när jag läser om sånt här.
Har sett en del artiklar i aftonbladet den senaste tiden som handlar om djurplågeri, men jag orkar inte läsa. Klarar inte av att se bilderna. Kan inte förstå hur man kan va så grym......Vad är det för fel på folk?

Nu över till något roligare. Ikväll blir det bio med Tilde, vi ska se Arn. Alldeles gratis blir det för mig.....har ju en biobiljett!!!
Till helgen är det match och tyvärr har vi dåligt med målvakter. Jag hoppas att PH kan, annars finns det ju stor risk att jag hamnar i målet, iaf en halvlek. Kamph kunde tänka sig att ställa upp!!!

Bara idag och imorgon kvar på jobbet, sen är jag ledig i tre dagar!! Gött!!


Kommentarer
Tildus

Haha vadå gratis ? =)

2008-02-27 @ 20:55:24
URL: http://tildenises.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0