Nyårsfesten!!!

Nu är det bättre tider, så nu kan jag blogga....hehe!
Gott nytt år får man väl säga, har fortfarande svårt för att skriva 08....har gjort fel ett antal gånger på jobbet. På jobbet är det full fart nu. På ett sätt är det skönt å va tillbaks, man känner sig inte lika förslappad men jag skulle inte tacka nej till lite mer ledighet.

Nyår firades här i Uppsala! Hela dagen var det party!! Vi träffades tolv-halv ett hemma hos Lotta, 6 glada tjejer! Tyvärr har lotta skadat knät så hon haltade sig fram och fick ha kryckorna med på kvällen. Riktigt tråkigt...:(
Vi åt lite mat hemma hos Lotta, riktigt gott var det, såg riktigt lyxigt ut!!

Bra fixat tjejer....jag bidrog inte speciellt mycket, mat är inte riktigt min grej.
                      

Sen var det dags för spa. Jag å Emmeli hoppade över den biten lite, vi började fixa oss iordning istället. Och tur var kanske det för vi var knappt färdiga i tid....hehe!

 Charlotte (Lottas danska kompis) har det skönt!

Skumpa drack vi naturligtvis. Sarah som alltid ska va värst hade förstås riktig, dyr skumpa....hehe! Men jag tyckte våran var godare...:)
 Efter lite skumpa blev sarah såhär....haha!!!

Sarah hade även fixat en liten frågetävling till oss. Jag var sämst, riktigt sämst. Kunde inte en enda fråga men tror jag lyckades chansa rätt på 3 stycken iaf!

 Här sitter hon och rättar våra svar! Tilde blev den lyckliga vinnaren....med bara ett fel?

Sen var det några timmar med mycket fixande. Det skulle duschas, sminkas, fixa håret å klä på sig, fixa naglar mm....
Tilde tror jag  var inblandad i nästan allas hår, hon hade fullt upp men snygga blev vi! Tack!
tösera
Ja här är vi, Lotta, Tilde, Charlotte, Jag och Emmeli. Sarah sitter och trycker bakom mig och Emmeli.....tror hon var upptagen med naglarna eller nåt sånt.

Emmeli och Sarah hade lyckats köpa likadana klänningar men jag tyckte inte det var nåt man tänkte på. Dom såg så olika ut ändå.

Sarah och Tilde

    
ah
Sen var det dags för en liten taxitur till Göteborgs Nation. Trångt blev det i taxin med sex tjejer varav en invalid och alla våra väskor. taxichaffisen var  ju snäll, men en riktig tönt. Haha, kunde inte låta bli att skratta lite åt honom.

Väl på stället tog vi våran fördrink, kollade in bordsplaceringarna. Dom hade placerat oss två och två så jag å sarah hamnade tillsammans.

 Såhär såg det ut.

Jag och min bordskavaljer. Trevlig typ! Dessvärre hade vi två störda tjejer ute på kanten.....så vi uteslöt dom från vårat bord, hehe!

Vi hade betalat ganska mycket pengar för den här festen så vi förväntade oss det bästa. Jag tycker inte maten höll måttet. Den var helt okej men inget speciellt. Jag har ätit godare på gasker. Var dessutom lite besviken på att det var normala priser i baren, jag trodde det skulle va nationspriser.....men men, vi hade det trevligt ändå!

Efter middagen var det dans som gällde!!

                        

                   

I och med att det var så dyrt i baren var det extra viktigt att dricka upp varenda droppe.
 Charlotte visar hur det ska gå till!!

Vid tolvslaget var det dags att gå ut och kolla fyverkerierna. Tyvärr hade jag inget att skåla med.....inte vad jag minns iaf.

Gott Nytt År!!!!
gott nytt år


Ja det var det nyåret. Hoppas 2008 blir ett bra år och att jag/vi håller våra nyårslöften.



Kommentarer
Tildus

men nu får du ju ta å skriva här människa!

2008-01-09 @ 00:25:22
URL: http://tildenises.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0