Valborg 2008

Nu är valborg slut för i år...snyft snyft. Är på jobbet nu, alldeles ensam, i stort sett iaf. är ganska skönt. då kan jag göra precis som jag vill och ha hög volym!!!
Var inte kul att gå upp i morse, min hals har nästan täppt igen helt, borde ta kort på det. Mina halsmandlar är sjukt stora. Som tur är gör det inte jätteont. 

Det finns så mycket man kan skriva om valborg och så många bilder jag vill lägga ut. Men jag har inte riktigt ork till det. Superkul att Emmeli var här. Att fixa gästleg å komma in på det var ju inga problem alls!!!
I tisdags, på kvalborg alltså, tog vi det rätt lugnt. Var hemma hos Tilde, sen ut på stan och kikade på folk sen var det sovdags för oss. 
På valborg ringde klockan kvart över sju, måste ju komma igång tidigt med frukosten. Och vilken frukost vi hade, det var så himla gott. Varför gör man inte sån frukost oftare??

Jag älskar nybakat bröd, det är det bästa som finns! Om det gick skulle jag leva på bröd!
frulle 2 

Annas stora fråga på frukosten var: Hur firar ni tivoli??? Öhhh..??
frulle

Efter frukosten var det parken som gällde. Jag tog inte med mig nåt ätbart till parken. Har haft det alla andra år men det slutar alltid med att jag antingen ger bort det eller slänger det. Jag åt nog tillräckligt för hela dagen på frukosten!

Anna och Emmeli i parken!
anna och em

 En massa folk som vanligt!

Sarah och Tilde
sarah och tilde

Sarah gjorde vurpa nummer 1 i parken. Hon såg sin kompis Marlene och skulle springa fram till henne och säga hej. Just där Marlene stod var det ett dike så Sarah halkar ner i diket mitt in i Marlene och hennes gäng. Såg faktiskt riktigt snyggt ut. Önskar jag hade haft kameran med då!

 Sarah och jag på väg till kissbusken.

karin & Johan och deras gäng kom också till parken. De berättade den glada nyheten för alla dom andra, Grattis grattis!!!

Efter ett par timmars firande i parken var det dags att göra sig klar för galoppen. Vilket betyder byta kläder, och lite mer dricka.

Vi är redo för galoppen!!!
jag och em

På väg till galoppen!!
em, sarah, jag

Galoppen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. I vanlig ordning tänkte vi gå till Värmlands, men vi kom några sekunder för sent. Precis när vi kom fram till kön så stängde dom den. Vet inte att dom gjort så dom andra åren, bara stängt av hela kön? Klockan var då strax efter två....egentligen ska galoppen inte börja förän tre? Så lite panikslagna blev vi. Anna och Sarah rusade iväg till ÖG. Dit ville inte jag, Tilde och Emmeli....tror inte att det är lika mycket sprut där, dessutom är det alltid sjukt lång kö dit. Jag, Tilde och Em börjar rusa mot snärkan. Tilde rusade nog en aningens för fort, helt plötsligt låg hon på trottoaren en bit framför mig. Hon fick hjälp upp och fortsatte sen att springa. Det var dagens vurpa nummer 2!!

På snärkan kom vi in utan problem. Skönt att vi kom in, jag ville ju att Emmeli skulle fatta vad det roliga med galopp är. Men lite synd är det att det inte blev värmlands, jeg menar värmlands är ju ändå alltid värmlands. Dessutom var jag lovad krig där.
Här är vi, blöta och glada!
galopp

em å jag

galopp

Efter galoppen var det raka vägen hem till mig och duschen. När jag öppnar dörren in till mig sitter Sarah där inne, skumt då hon inte har någon nyckel. Hon hade hoppat in genom fönstret. Nu vågar jag inte ha fönstret öppet nåt mer. Inte när sånna galningar kan komma in....hehe!

 Efter duschen var vi snyggast igen....eller kanske inte?

På kvällen åkte vi hem till Jonatan. Hoppas han inte blev sur, råkade ta dit lite mycket folk kanske? jag tyckte iaf att det var hur trevligt som helst och för en gångs skull lyckades jag få ihop ganska många på samma ställe. hur ofta händer det?

Mari var där!
jag och mari

 Danska Charlotte som jag för övrigt förstod bättre den här gången, jag och L8!

Charlotte och jag!
dansken å jag

Lite senare på kvällen gick vi till Saluhallen. Vi hade tur, precis efter oss stängde dom kön!!! Tror vi var kvar där tills dom stängde, dansade tills jag nästan stupade omkull.

När saluhallen stängt var det dax att traska hem, men vi gjorde några stop på vägen. Bland annat vid en bro, tänk vad trevligt man kan ha där.

Emmeli och jag avslutade kvällen med en pingisturnering!
Här är jag alldeles utsliten efter min vinst, var tvungen att vila lite på bordet.
pingis

Ja det var väl i stort sett allt.















Kommentarer
emmlan

Längtar tills nästa år!! Men innan dess ska vi ha nåra sjukt kul sommarveckor i K-stad!! Pöss på dej!

2008-05-03 @ 21:12:26
emmlan

O bron ja, det va najz...he he =)

2008-05-03 @ 21:13:37
Y

Klart vi ska, Plaza nästa!!!

2008-05-04 @ 00:13:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0