Kroatien 2011

Har inte orkat skriva nåt här under semestern men nu är det vardag igen! Har jobbat en vecka, känns ändå helt ok men skulle såklart inte vara fel med lite mer semester!

Första semesterveckan åkte vi till Kroatien. Vi fick verkligen toppenväder, vet inte exakt temp men typ 35-40 grader och strålande sol! Vi gjorde egentligen inte speciellt mycket, solade och badade var väl i stort sett det vi orkade med!
Lägenheten var toppen som vi bodde i, fin, fräsch, nära till havet, fin utsikt och en pool!

Poolen som hörde till huset!


Utsikten från poolen!


Trogir hette närmaste staden (väldigt liten stad). Vi var i Trogir några gånger för att käka, handla, gå på marknaden mm. Låg många fina båtar i hamnen, skulle inte tacka nej till en sån.


Som sagt, många fina båtar!


Carro och Daniel spelade biljard mot mig och T....tyvärr förlorade vi :(


En dag tog vi båten till Split och knallade runt i Gamla stan. Var riktigt fint och mysigt där. Vi orkade tyvärr inte vara kvar så länge, att gå på stan i 40 graders värme blev lite varmt.


Bill och Bull irrar omkring


Split!!!


Vi hyrde en moppe hela veckan och det var nästan ett måste. Hade vi inte haft den hade nog inte kunnat göra speciellt mycket under veckan. Man behöver helt klart nåt färdmedel!


Vi började bråka lite om vinet ;)



I det stora hela var veckan riktigt bra! Trots att jag fick en hel del myggbett. Var riktigt fint väder och det var fint och trevligt där. Men jag tycker inte maten var någon höjdare. Finns säkert god mat men inte på turistställena, enligt mig iaf.
Det bästa hade nog varit att ha en båt, då tror jag att man kan se riktigt fina ställen! Det fanns inga sandstränder där vi var så det var bara sten och betong. Badskor var ett måste! Tycker jag är lite trist, jag föredrar nog fina och långa sandstränder!
Ett annat plus är att det tar knappt tre timmar att flyga dit från Arlanda!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0